onsdag 4 maj 2011

Promenad

Nu äntligen är jag ledig från jobbet, och fick sova lite längre, Riktigt skönt. Men när jag vaknade gick jag dirrekt fram till stolen där jag hängt den slitna kläningen. Drog på mig den och gick ut på en liten promenad.
Det första jag lägger märke till när jag är ute är hur mycket människor det är som samsas på en mycket liten yta. Jag börjar fundera på varför folkmängden har ökats så mycket.

Anledningarna jag kom fram till är:
- Man har fått mer mat att odla och då svälter färre människor. T.ex. på mat man börjat odla är nya grödor som potatis.
- Bättre sjukvård. Man har ju hittat botemedel mot smittkoppor då man sprutar in lite av sjukdomen i kroppen. (Det kallas vaccin man sputar in).
- Fler bostäder men man bor ändå trångbott. Bor man trångbott är det mer risk att sjukdomar sprids fortare..



M.J
uppgift: 4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar